Operation

Hej.

Nu har det hänt saker igen! Inte så jävla kul, men det är iallafall ett steg närmre.

Astrids höft är ju dålig. Det fick vi ju se på röntgenplåtarna för två veckor sedan. Så medans jag har väntat på att få höra något från Strömsholm så har vi tagit det lugnt med lilltjejen.

I torsdags så ringde jag till djurkliniken här i enköping och frågade hur det gick för Strömsholm eftersom det hade tagit ett tag. Så dom ringde och kollade med Strömsholm och sedan ringde dom upp mig och berättade att ortopeden som hade börjat kolla på hennes plåtar hade fått svininfluensan :O. Jaha. Och på Strömsholm hade dom det jättemycket att göra, så det skulle vara bra om vi kunde avvakta ett tag. Och visst, det går väl bra tänkte jag. Astrid mår ju bra bara hon inte leker med någon hund eller anstränger sig för mycket liksom. Så det bestämdes i torsdags.

I fredags när jag var ute med Astrid så slutade hon bara att använda vänster bakben helt plötsligt. Och sen har hon hoppat på tre ben sedan dess! Så igår ringde jag till djurkliniken här i enköping igen och frågade hur vi skulle göra. Om jag skulle ringa Strömsholm eller om vi skulle ge henne något bättre smärtstillande än det hon har. Men då sa veterinären där att det är bäst att ringa Strömsholm direkt. Sagt och gjort. Jag ringde dit och skulle komma in akut. Så det var bara att ringa Nicke och säga åt honom att komma och hämta mig i skolan igen. Sen for vi hem och käkade frukost och packade ihop hund, filt och alla hennes papper. Sen åkte vi till Strömsholm. Där var det mycket väntade. En veterinär (norska) klämde lite på Astrid, som inte alls tyckte att det var kul.. så det resulterade i att hon fick ha munkorg.

Efter väntade medan veterinären letade upp hennes röntgenplåtar och såg till att en ortoped kollade på dom också så fick vi veta att Astrid har något "utvecklingsfel" i höften. Vilket innebar, om jag kommer ihåg allt rätt, att blodcirkulationen inte har funkat som den ska, så skelettet där har inte växt som det ska och så har det blivit en fraktur. Hmm.. ja, jag fattade ju knappt heller. Det är tydligen något ovanligt. Så veterinärena vet inte riktigt varför det uppstår eller så heller. Ja, men vi fick en operationstid på fredag. MEN om det kommer någon under veckan som måste opereras så är det vi som åker först! Och får väl då vänta tills måndag!!! HÅLL TUMMARNA!!

Eftersom Astrid har väldigt ont och metacamen inte har funkat alls (tycker jag), så fick hon en smärtstillande spruta igår när vi var där och ett morfinplåster. Så hon är nu rakad på ryggen och har plåstret där och tejpat uppepå och sen har vi lyckats få på henne en tröjärm och trixat lite, så att morfinplåstret inte ska lossna. Så det ska nu värka i tre dagar. Så om operationen blir flyttad så måste vi ändå till Strömsholm och byta plåster på fredag. ALLT är bara ett stort KAOS!!!

Allt detta betyder också att från och med nu så kommer det ta, jag kan gissa på, runt ett HALVÅR tills hon kan gå ut på en vanlig promenad igen!!! KAOS!!!

Just nu ligger hon, drogad, i sängen och typ bara glor. Hon sover inte riktigt. Men hon verkar inte orka vara uppe heller!

Lyckades få i henne vatten iallafall. Maten intresserar henne inte. Så vi får se om det fortsätter. Hon måste ju äta. Annars blir det väl en tripp till Strömsholm igen!

Det känns inte så kul det här! Det känns som ett KAOS! Jag bara längtar tills den dagen vi går ut på en promenad igen och inte behöver bry oss om någon dum höft!!!! JAG LÄNGTAR!!! Och det här är bara början!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0