Höftledsdysplasi?

Hej!

Det var verkligen länge sedan jag skrev här i bloggen. Hmm.. är kass på sånt här. Hur ska man hinna med liksom?!?!

Idag kände jag iallafall att det var väldigt behövligt att skriva ett inlägg!

Under en tid har jag och Nicke märkt att Astrid har varit känslig i ena bakbenet. Efter hon har lekt med någon annan hund eller varit ute i skogen och sprungit och så, så har hon fått ont i ett bakben.

Igår drog jag ut tummen ur arslet och ringde och beställde en tid hos veterinären för att kolla vad det kan vara. Nicke har varit ganska säker på att det har varit en kraftigare stukning, och jag har väl hoppats på att det skulle vara något sådant.

Så idag klockan 8.15 hade vi tid hos veterinären för undersökning och röntgen.

När vi kommer till veterinären så känner hon igenom Astrids bakben ordentligt och Astrid tycker väl inte att det är så roligt.

Sen får hon lugnande inför röntgen. Hihi.. det här var lite roligt faktiskt. Man såg på henne hur hon blev slöare och slöare och till slut orkade hon inte stå upp.. och efter en till stund så sover hon och orkar knappt titta upp.

Vi bär in henne till röntgenrummet och lägger henne på plats. Det tas två röntgenplåtar och sen får vi gå tillbaka till undersökningsrummet och vänta medan dom kolla på plåtarna.

Efter en stund så står dom precis utanför och pratar lite med varandra och jag hör att dom pratar om att plåtarna ska skickas till Strömsholm och lite så, så jag säger till Nicke "Dom hittade inget men ska skicka plåtarna till Strömsholmså ska dom också få kolla" (det här var nämligen vad dom ska till mig i telefon, att om dom inte hittade något så skulle röntgenplåtarna skickas till Strömsholm för att låta en ortoped där kolla på dom också).

Sen kommer två veterinärer in och berättar att... Hon har fel på vänstra höften!!

Jag blev helt chockad! Jag var så inställd på att det inte skulle vara något fel, utan bara en stukning!

Så röntgenplåtarna skickas till Strömsholm för att låta en ortoped kolla på dom och sedan bestämma vad som behövs göras. Den vänstra höftledskulan, eller vad det heter, har växt fel och passar inte i höftskålen typ. Så hon kommer nog behöva opereras.

Allt känns lite kaosartat. Jag vet inte alls så mycket om vad som kommer hända nu eller efteråt eller alls hur det blir. Om hon kommer bli helt bra eller... Ja. Jag vet ingenting.

Just nu ligger min lilla prinsessa här bredvid mig och sover. Hon fick en spruta för att vakna till. Men hon är fortfarande slö ändå. Min lilla stumpa!!!

JÄVLA HELVETES SKIT!!! VARFÖR MIN LILLA ASTRID???? VARFÖR?????????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0