Vilket strul.

God morgon!

Imorse vaknade vi vid kl 05.20 av att Astrid kräktes *suck*. Måste nog ringa vet. och rådfråga, fast det värsta är att dom oftast vill att man ska komma in och undersöka allt möjligt och sen är det något enkelt iallafall. Men men, det kan inte hjälpas.

Nu ska jag skriva av mig om mitt morgon-strul. Jag ringde till min bror för en stund sedan för jag tänkte att han kunde handla lite mjölk och hundmat till oss. Men han sa att jag skulle ringa svägerskan för hon skulle ändå åka förbi här, via Sala, senare idag och att hon kanske kunde lämna kvar Nellie (mammas hund, som dom har haft under veckan) på samma gång. Så jag ringde henne. Och visst kunde hon handla. Vi bestämde att hon skulle ringa när hon var påväg så fick jag säga då vad jag vill ha. Sen slog det mig att Sala antagligen inte har någon Ica Maxi, där dom säljer Astrids mat (magnussons m&b junior). Så jag kollade hemsidan, letade reda på tel.nr till magnussons och ringde. Mycket riktigt så fanns det ju ingenstans där det säljs i Sala. TYPISKT!! Men hennes mat räcker till och med söndag, då mamma kommer hem. Så nu har jag försökt att få tag på mamma för att se om det gör något först och främst att jag är kvar tills dom kommer hem, och antagligen ännu längre ^^, och om dom åker förbi något Ica Maxi så dom kan köpa mat till Astrid. Jag måste ju veta detta också, för annars kan ju inte svägerskan släppa av Nellie här heller. Hmm, ja men som sagt lite strul och om ni ens förstår allt jag skrivit så är ju det fantastiskt, för jag är kass på att skriva förklaringar till händelser.

Jaja, strunt i det nu. Mamma ringer nog snart upp så blir det ordning på allt.

Igår när jag hade tänkt att gå ooch kolla på tv så kom jag på att vi inte hade varit och hämtat posten sedan i tisdags. Så vi tog oss en kvällspromenad och hämtade den. Då fick Astrid springa av sig lite också innan det var dags för henne att sova.

Nu kan ju vissa ha åsikter om hur långt man får gå med en valp, men då kan jag meddela att Astrid är väldigt duktig på att visa när hon inte vill gå längre, så då får man bära henne. Och själv var jag slö som sjutton, så det gick i en väääldigt lugn takt.

När vi väl började kolla på tv, efter att hämtat posten, duschat, hämtat in alla dynor utifrån och så, så kollade jag på Animal Planet Djurpolisen Houston (stavs det så tro?). FY FAN säger jag bara!! Det där är inget program man ska kolla på om man är lite känslig för djurplågeri på högre nivå. Måste bara berätta jättesnabbt om en hund dom fick in. USCH!! Den hade svältit i ca 30-45 dagar. Den var bara skinn och ben, VERKLIGEN! Jag trodde inte ens att dom kunde leva när dom var så avmagrade. Hunden kunde inte ens hålla uppe huvudet själv. Den var totalt maskangripen, alltså man såg masken krypa omkring och ja, äta hunden levande. Alltså fy fan, jag har aldrig sett något värre. Det förbannade skälet till att hunden såg ut som den gjorde var för det första att den hade en ägare som var sjuk i skallen och för det andra så var det för att den hade en benbit som satt fast i munnen. Så den kunde inte äta. Ägarjäveln åkt inte ens till veterinären när hon såg att hunden började bli mager, för hon TRODDE att det var för att den var gammal!!!! FY FAN!! Den hade kunnat levt om hon bara hade öppnat käften på den och kollat varför den inte ville äta, eller iallafall åkt in til veterinären!!!! SJUKA JÄVLA MÄNNISKOR!!!!!

Det blev ett långt inlägg.. men ibland måste man skriva av sig!

Tänkte lägga upp en bild på min söta hund, så kanske man kan bli lite glad igen efter att behövt tänkt på djurplågare.


Bilden är någon vecka gammal. Världens sötaste!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0