Torsdag eftermiddag.

Idag är det soligt igen. Helt underbart, samtidigt som det är lite jobbigt faktiskt.. iallafall för mig. Astrid trivs nog. Fast hon är visserligen väääldigt slö. Själv har jag ont i huvudet. Vilket säkert beror på vätskebrist. Jag är väldigt dåliga på att dricka.. men har försökt att få i mig endel idag.

Vi har inte gjort så mycket idag. Astrid var med mig när jag grävde upp potatis till middagen ikväll. Hehe, hur nice är inte det liksom.. superfärsk potatis. Det är man inte van vid som stadsbo. Hmm. Ja, sen har viverkligen inte gjort så mycket mer. Astrid växlar från att ligga i solen till att ligga i skuggan och sova. Det är ungefär vad som händer. Själv har jag löst ett par korsord och käkat lunch.

Läste igenom lite snabb en allers-tidning som jag hittade här. Så hittade jag ett recept på småkakor.. som heter.. *går och kollar*.. Johannas skrynglor. Dom ser goda ut. Så dom ska jag baka nu hade jag tänkt.

Hehe, ja alltså jag vet att det här är Astrids blogg och då borde jag ju bara skriva om Astrid, men nu blir det att jag skriver lite allt möjligt eftersom att Astrid som sagt inte gör så mycket annat än sover ('',).

Men jag kan berätta en sak om min lilla prinsesshund. Hon kan nu två trix helt utan att man behöver visa med händerna, alltså hon kan kommandot kanske man kan säga. Och det är snurr, hon snurrar ett vänstervarv och spinn, hon snurrar ett högervarv!! :D. Ja sen kan hon ju sitt och ligg och så, men det ser jag inte som trix. Hon kanske borde kunna mer vid det här laget, men eftersom det är min första valp så vet jag inte hur mycket man kan kräva av henne, så jag skyndar inte fram något, utan vi tar det lugnt och tar en sak i taget.

Nej, nu ska jag baka kakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0