Min duktiga skrutthund

God kväll.

Idag har jag och Astrid varit för oss själva hela dagen. Riktigt skönt faktiskt. Vi har tränat lite idag, lite allt möjligt. Jag testade och lägga spår till Astrid. Dock vet jag inte om det gick så bra.. men men. Astrid sprang omkring och hade kul iallafall ^^. Sen har vi tränat att sitta fot en hel del, så det börjar gå mycket bättre :D.

När vi var ute sista promenixen så gick vi till fotbollsplanen och busade lite och tränade ännu lite till. Då provade jag på att gå med henne på vänster sida (fot, fast det kan hon ju inte, hon bara går där om man håller en godis i handen) och sen säga till henne att sitta och själv fortsätta gå framåt. När jag hade gått en bit så stannade jag och vände och gick tillbaka till henne och gav henne massa beröm och godis, för hon satt där så snällt och fint och väntade :D. Några gånger så vände jag och satte mig på huk och ropade på henne. Då kom i världens fart och gjorde värsta tvärnitarna precis framför mig så det stänkte in grus i flip-flopsen.. hehe :D. Hon var så himla duktig idag så jag blir alldeles.. jag vet inte vad.. imponerad!  Hon är fantastisk min lilla busa.

Har jag sagt att hon tappat den andra hörntanden i nederkäken?? Hon har det iallafall. Så nu har hon inget att huggas med där. Men dom i överkäken är ju kvar.. så det gör ont iallafall! Idag när Nicke kom hem en snabbis så busade hon med honom och bet honom på handleden så det började blöda :O. Den lilla jäkeln! Fast han låter henne leka så hårt också så han får skylla sig själv. Mig biter hon inte alls så hårt, hon vet att jag är känslig!

Har jag berättat att vi ska gå en klickerkurs i höst också. Det tror jag bestämt att jag har missat. Men ja, det ska vi iallafall. Jag tror att klicker är ett väldigt bra hjälpmedel, men jag har inte förstått själva tänket. Man ska ju liksom vänta på att dom gör det man vill, då klickar man. Eller ja, man ska väl belöna i massa steg tills dom väl gör det man vill. Äsch, jag orkar inte ens försöka förklara, är alldeles för trött. Kursen börjar den 26:e oktober. Så det är ett tag kvar, tyvärr. Men det ska bli kul!!

Imorgon ska jag till skolan! BLÄ säger jag bara! Jag har verkligen ingen lust. Och schemat var inte alls bra. Måndagar och onsdagar har vi lektioner från 10.00 till 16.00. Det funkar inte alls för mig. Enligt lag får hundar bara lämnas ensamma fyra timmar. Vi har visserligen lunch i en timme, men jag hinner inte ta mig hem när det är snöoväder och skit sen. Men men. Jag ska snacka med läraren, annars skiter jag i en kurs och tar något annat istället. Så kan man ju också göra om man vill. Men vi får se hur det blir!

Nu ska jag sova.. ska upp 7.30 imorgon. Det är sjukt tidigt för mig nu.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0