Hej hej.

Vad kass jag är på att uppdatera bloggen!! Men jag vet inte hur jag ska hinna med sånt. Men men. Jag tänkte iallafall skriva lite nu och lägga upp en del bilder på min söta lilla hund!

Jag har ju börjat skolan nu, så Astrid har fått börja vänja sig vid att vara ensam varje dag nu. Jag tycker att det känns jättetrist, men det handlar om ca fyra timmar varje dag. Hon överlever garanterat! Hon verkar bara ligga och sova medans jag är borta, vilket är bra ju. Då blir inte lägenheten totalförstörd iallafall :D!

Idag har jag varit ledig, så vi var på en längre promenad för någon timme sedan. Jag har kommit på att jag måste lära henne att hon bara får gå på vänster sida om mig när vi går vid vägar och så,där man vill ha lite bättre koll på henne om det kommer någon bil. Så nu ska jag planera träning för att få henne att förstå vänster.

Vi har tränat en hel del fot, alltså bara att hon ska sitta fot inte gå fot, på sista tiden. Jag vill gärna att hon kan det ordentligt innan jag börjar med att träna in att fot. Det går faktiskt ganska bra. Hon kan om hon kommer bakifrån. Men om hon sitter framför mig och jag säger fot så vill hon inte alls förstå. Men det är bara att träna på. Vi tränar det även när vi är ute, för jag vill ha henne sittandes fot innan vi går över vägar.

Nu är det dags för oss att gå ut igen. Men när vi kommer in så slänger jag upp massa bilder :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0