ÄCKLIGA HUND!!

Just nu sitter jag i hammocken och njuter av vädret. Astrid ligger bredvid och njuter hon med <3.

För en liten stund sedan, innan hon också låg och njöt, så försvann hon iväg en sväng. Jaha, tänkte jag. Hon ska väl hämta någon leksak eller gå och dricka vattan eller så. Så kommer hon tillbaka med något i munnen. Hon spottar ut det på marken. Jag ser inte riktigt vad det är förutom att det är något som jag förstår att hon inte ska ha. När jag ska ta det ifrån henne så springer hon självklart iväg med grejen i munnen. Så jag får locka och så en stund. Till slut så släpper hon det och låter mig beskåda hennes fynd. EN DÖD VIDRIG LITEN JÄVLA MUS!!! Bläää, vad äckligt!!!! Antagligen har väl någon katt kommit hem med den och lagt den någon stans på gården, och så har hon hittat den och tänkte "mums, vad smarrigt, ett kadaver". BLÄ tusen gånger till. Jag vet inte ens hur länge hon har tuggat på den där eftersom jag inte hade koll på henne när jag rensade mammas lökland ganska nyss. Vet bara att hon låg på gräsmattan en bra bit bort och rullade runt som en tok. Så antagligen har hon väl död-mus-snusk över hela sig nu. Ibland är hundar riktigt jävla äckliga måste jag säga.

Ja, det var väl det jag tänkte berätta. Hur gó min såkallade prinsesshund (just nu SNUSKhund) är ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0